FC POHU TB/NAISET 6.-13.6.2011 FUTISLEIRIN MATKARAPORTTI

245

TIISTAI 7.6.2011

Hei, kaikki

terveiset täältä Salousta.  Saavuimme eilen myöhään illalla(paikallista aikaa n. klo 23.30) hotelliimme.
Hotelli(Sol Costa Daurada) on oikein siisti ja palvelu pelaa.

Syömme isossa ruokasalissa, missä aamiainen, lounas ja päivällinen.
Meitä täällä opastaa ja on aina tapahtumissa seuranamme Pelimatkojen Sampo Kemilä.
Puhuu espanjaa ja on oiva opas.

Tänään tiistaina päivä alkoi klo 8.00 herätyksellä, pieni aamulenkki. Sampo näytti meille suoran reitin
rannalle ja ostoskadulle.  Klo 10.30 bussi lähti hotellilta 6km päähän treenipaikalle.  Yöllä oli satanut,
joten emme päässeet aamutreenillä nurmelle, vaan "jouduimme tyytymään" tekonurmeen, mikä sekin
oli loistavassa kunnossa.  Aurinko paistoi.
Sitten välillä hotellille takaisin suihkuun, allasuinnille, syömään ja lepäämään.
Iltatreenien aikaan(klo 15.30 - 17.00) pääsimme jo nurmelle treenaamaan. Ja vaikka taivas heittikin niskaamme pienen sadekuuron, se ei treenejä haitannut.

Nyt odottelemme porukoita syömään päivällistä, vai pitää varmaan sanoa jo, illallista.
Ensimmäinen ilta lämpimässä Salussa.  Viihtyisää.

Hyvin on mennyt ja menköön!
Terveiset meiltä kaikilta!

TORSTAI 9.6.2011

Hei,

terveiset täältä sateisesta Salousta.  Yöllä oli aikamoinen ukkonen ja nyt aamulla vieläkin satelee sen verran,
että aamulenkki jäi siihen, että käytiin tuossa oven ulkopuolella toteamassa, että säästetään kastuminen aamun treeneihin.  Onneksi olemme saaneet nauttia auringostakin ihan mielin määrin.

Treenit ovat kulkeneet hyvin, kun ei ole ihan kuuminta paahdetta täällä näin kesäkuun alussa.
Illalla meillä ystävyysottelu paikallisen tyttöjoukkueen kanssa, ovat kuulema saman ikäisiä.

339

Keskiviikkona meillä oli Katalonian alueen Palloliiton valmentajien koulutuspäällikkö Albert Viñas vetämässä
joukkueelle puolentoista tunnin treenit.  Tietenkin myös valmentajamme osallistuivat näihin huipputreeneihin. Sekä pelaajat että valmentajat kehuivat treenejä mielenkiintoisiksi ja silmiä avaavaksi.

484

Torstaina vuorossa oli Barcelona-päivä.

Barcelonassa ensimmäiseksi tutustuimme kuuluisaan Camp Nou jalkapallostadioniin sekä FC Barcelona museoon, minkä kierros päättyi FCB – fanikauppaan.  Sitä seurasi noin puolentoista tunnin bussi-sight-seeing kierros, minkä aikana matkanjohtajamme Sampo kertoi meille Barcelonasta ja Kataloniasta mielenkiintoisia asioita ja näytti kuuluisimpia nähtävyyksiä. Kiersimme Montjuïcin kukkulalla ihastelemassa maisemia

ja tutustuimme mm. Olympiastadioniin viiden minuutin pysähdyksellä 1936 Barcelonan peruuntuneita olympialaisia varten rakennetuilla urheiluareenalla: Esatadi Olímpic Lluís Campanys.   Bussikierroksella pysähdyimme tietenkin myös Barcelonan ehkä kuuluisinta nähtävyyttä, Anton Gaudin suunnittelemaa Sagrada Familia roomalais-katolista kirkkoa hämmästelemään. Ja tietenkin näimme bussikierroksella myös muutaman muun Antoni Gaudin ihmeellisen luomuksen. Sight seeing –kierros päättyi Katalonian aukiolle, mistä porukka hajaantui shoppailu- ja kävelyreissuilleen. La Ramblaa pitkin tallusteltiin ja shoppailtiin viereisellä ostoskadulla.

Takaisin hotellilla olimme klo 20.30 paikallista aikaa.

Siinäpä ei muuta ehtinyt juuri kuin syömään ja nukkumaan.
Tänään pelipäivä, huomenna kahdet treenit.  Sunnuntaina aamutreenit ja viimeisen illan shoppailut täällä Saloussa. Maanantai aamuna suuntaamme jo koti Suomeen.
Hyvin on mennyt.  Pieniä loukkaantumisia jonkin verran treeneissä, mutta kaikki ovat jo lähes pelikunnossa,
paitsi Fabi, jolta meni vasemmasta nilkasta nivelsiteet, mutta hänkin jo hyvää vauhtia toipumassa.
Vakuutuksen turvin pystyimme käymään Fabin kanssa lääkärissä ja saimme diagnoosin ja hoidon.
Hyvä niin.

Nyt porukka aamiaisella, mistä valmistautuu päivän treeneihin.  Terveisiä meiltä kaikilta.
Koko joukkue

KOTISUOMESTA LOPPUSANAT 15.6.2011

Hei, kaikki
suuret kiitokset koko joukkueelle ison elämyksen järjestämisestä:
6. - 13.6.2011 FC POHU TB/NAISET SALOU-BARCELONA FUTISLEIRISTÄ
Kiitokset kuuluvat koko joukkueelle, niin pelaajille, valmentajille, jojoille kuin vanhemmille!
Kahden vuoden iso satsaus palkittiin ja saimme ikimuistoisen reissun!

Kiitos myös Pelimatkoille loistavasti hoidetusta matkajärjestelyistä
ja paikan päällä meitä loistavasti luotsanneelle Sampo Kemilälle.

Kaikki pelaajat eivät valitettavasti reissuun päässeet mukaan, mutta ihan varmaa on,
että Espanjan tuulahdukset ulottuvat heillekin asti - ainakin treenien välityksellä.

Koko reissu oli kaiken kaikkiaan onnistunut, niin jalkapallollisesti kuin muutenkin.
Sää suosi meitä treenejä ja pelejä ajatellen, niin ettei tarvinnut kovissa helteissä pakertaa.
Silti saimme nauttia auringosta aivan tarpeeksi altaalla, beachilla ja ostoksilla.
Treenit kulkivat, pelaajat olivat aktiivisia ja jaksoivat hyvin.

Muutama loukkaantuminen ja pari sääntörikkomusta (käsitelty asianomaisten kanssa) hetkellisesti tunnelmaa tummensivat, mutta hoituivat kuitenkin kuntoon.  Onneksi meillä oli vakuutus, joka korvasi lääkärissäkäynnit ja myöskin matkatavaroiden katoamiset tai rikkoontumiset.

Isoimmat päivitykset reissusta jo ehdimme tehdäkin matkan varrella, joten emme palaa niihin.
Jatkamme päivitystä perjantaista asti;
Aamulla normaalisti treenit, lepäämään hotellille.  Illalla klo 17.00 lähti bussi Barcelonan lähellä olevaan esikaupunkialueelle, missä vastassa oli ystävyysottelussa Sant Pere de Ribes -naisjoukkue (pelaa paikallista 2.divisioonaa). Tunnin bussimatkan aikana valmentajat pitivät pelaajia hereillä, kuin myös pelaajat itse laulamalla yhteislauluja, mm. Oi, maamme Suomi =) .  Sade loppui parahiksi ennen matsia. Paikan päällä pienessä katsomossa oli n. 30 paikallista katsojaa kannustamassa omiaan.  Otteluun lähdettiin kuin suurissakin matseissa; pelaajat saapuivat kentälle kuin konsanaan Camp Nou -stadionille;
kotijoukkue ja vierailijat omana ryhmänään, jonossa, riviin tuomarin molemmin puolin.  Alkukättely ja paikoilleen.  Matsi alkoi. Eka puoliaika päättyi 6-0 POHU:lle ja osa katsojista suunnisti tämän jälkeen kotiin.  Toinen puoliaika oli tasaisempi, mutta loppujen lopuksi peli päättyi 7 - 0 voittoon POHU:lle.

Lopuksi kättelyt ja yhteiskuva.  Hienosti hoitui koko järjestely ja matsista jäi hyvä fiilis.

Lauantai-aamu alkoi totuttuun tapaan aamulenkillä, minkä jälkeen seurasi niin päivä- kuin iltatreenit.
Illallisen jälkeen n. klo 20.00 tytöillä oli vapaa-aikaa shoppailuun ja SALOU:n iltaelämään tutustumiseen.
Sunnuntaina taas herätys klo 8.00 ja aamulenkille, mistä suunnistimme viikon viimeisiin treeneihin.
Aurinko paistoi ja leppoisat treenit kulkivat.  Iltapäivällä vielä viimeiset tuliais-shoppailut ja aikaisin nukkumaan, koska maanantaina, lähtöpäivänä herätys oli jo klo 6.00.  Siitä sitten bussiin ja kotimatkalle.
Kiitoslahja Sampolle ja isot aplodit viikosta sekä toiveissa vielä saada tehdä yhteistyötä
Pelimatkojen ja Albert Vinjaksen (Katalonian palloliiton valmentajien koulutuspäällikkö) kanssa
Suomi-vierailun muodossa.  Haaveilla on taipumus toteutua.

Varmasti meille kaikille osallistujille jäi matkasta mahtavat muistot!
Vielä kerran kiitokset kaikille!   Eläköön talkoohenki ja elämykset!